Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem
Menu

Dlaczego nie biegamy

Jak to naprawdę wygląda.

Bo ciągle pracujemy na szczęście coraz więcej osób zuwążyło ten fakt a pracownie analityczne alarmują o pogarszajacym się stanie zdrowia polaków i coś z tym trzeba zrobić. Szkoda tylko, że tak póżno bo jak pamiętamy co najmniej 15 lat temu niemieccy uczeni głowili się nad dramatycznie rosnącą wysoko procentową absencją chorobową pracowników biurowych związanych z bólami kręgosłupa na odcinku lędzwiowym oraz szyjnym. Dlatego właśnie w wyniku zapotrzebowania pojawiły się zagłówki do foteli z regulacją wysokości - nie dlatego, jak powszchnie się uważa, że "dla szefów". Nie po to aby nasz bos wyglądał bardziej dostojnie tylko aby nawet podstawowym pracownikom stworzyć właściwe warunki pracy a nie wymówkę do wręczenia zwolnienia chorobowego. Proces naszego życia ewouluje i zmienia się na bardziej siedzący o zgrozo :-( a nasz szkielet i budowa naszego ciała - w tym struktura mięśniowa, jest idalnie dopasowany do chodzenia a nawet biegania. Jak to pogodzić o tym właśnie rozmawia się w biurach konstrukcyjnych zajmujących się konstruowaniem foteli i biurek aby nam żyło się ( pracowało ) lepiej.

Czy nas dotyczy problem braku ruchu.

My polacy jesteśmy bodajże na jednym z pierwszy miejsc w europie jeśli chodzi o ilośc godzin pracy przeznaczoną właśnie na nią. Stres oraz zaprocowanie odbiera nam siły, bezruch niszczy nasze części ruchomowe czyli stawy, ścięgna dotykają przykurcze a skóra nam wiotczeje o innych sprawch leppiej nie pisać bo jak podają światowe źródła to my polacy jesteśmy na szarym końcu wysokich osiągnieć miłosnych.

Czy jest na to lekarstwo.

Tak oczywiście, tego co się już stało z naszym organizmem nie da się zmienić chyba, że przy użyciu skalpela ale można dużo poprawić a przedewszystkim zatrzymać procesy degradacji naszego oranizmu związane z siedzącym trybem życia. Tak to właśnie samochód, telewizor, biurko oraz książka to powoduje, że czasu na ruch pozostaje całkiem nie wiele jeśli w ogóle go pozostaje. Do głównych koniecznych decyzji, które mogą zaważyc na dlaszym losem naszego ciała można zaliczyć:

  • zmiana stałych przyzwyczajeń,
  • konieczność poświęcenia więcej czasu na ruch nawet jeśli to jest możliwe w godzinach pracy, conajmniej 3 godziny tygodniowe i systematycznie,
  • odbudowa potencjału fizycznego, siłownia, basen, pole do siatkówki, plażowa jest najlepsza bo zmusza do biegania, gdyż gra się tylko we dwóch, dwie, :-)
  • dieta oraz odżywki mające na celu uruchomienia naszego szkieletu kostnego i mięśniowego i przeciwdziałaniu bólom spowodowanym zastaniem się mięśni i stawów,
  • konieczny będzie wybór drogi dojścia do celu, plan i szczere chęci,
  • jeśli jest określony cel to trzeba okreścli również czas,
Na koniec czy byłoby warto czuć się lepiej, zapewniamy, że warto !